klasa 5

  • Kolejne materiały, lekcje i zadania będą umieszczane na szkolnej platformie do nauki zdalnej.

    Aby zalogować się proszę wejść na stronę classroom.google.com.

 

  • JĘZYK POLSKI
    • Proszę o:

      • przeczytanie lektury „Ania z Zielonego Wzgórza” -Lucy Maud Montgomery oraz wykonanie planu wydarzeń do zeszytu lektur,
      • wykonanie dodatkowych zadań

  • MATEMATYKA
    • Temat lekcji: Szacowanie wyników działań na ułamkach dziesiętnych
      • podręcznik str. 169  - 170 
      • ćwiczenia str. 77 i 78
    • Powtórzenie działań na ułamkach zwykłych i dziesiętnych (dla chętnych)
      • matlandia (działy: ułamki zwykłe, ułamki dziesiętne) Jeśli ktoś zapomniał hasła lub login proszę o kontakt.
      • matzoo (działy: ułamki zwykłe, ułamki dziesiętne)
    • Temat lekcji: Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych
      • podręcznik str. 171 -172
      • ćwiczenia str. 79 -81
    • Temat lekcji: Przed klasówką
      • podręcznik str. 179 
      • ćwiczenia str. 85-86

  • JĘZYK ANGIELSKI
    • Proszę o wykonanie następujących zadań:
      • zeszyt ćwiczeń: str. 53, 57-ćwiczenia, które nie zostały jeszcze wykonane
      • zeszyt ćwiczeń: str. 83
      • podręcznik: str. 121, ćw. 2 (Module 4) i str. 122, ćw. 2 ( Module 5) –przepisać do zeszytu.
      • Ćwiczyć użycie czasu Past Simple ze strony internetowej: britishcouncilkids (zakładka u góry: grammar and vocabulary a tu: grammar practice- zjechać do: Past Simple questions i Past Simple sentences)
    • W razie problemu ze słownictwem przy wykonywaniu ćwiczeń zachęcam do korzystania ze słownika internetowego: diki.pl

  • GEOGRAFIA
  • HISTORIA
    • Na podstawie tekstu z podręcznika (str. 134) uzupełnij narysowaną na ostatniej lekcji w zeszycie tabelę dotyczącą chłopów, mieszczan, rycerzy i duchowieństwa w średniowieczu (temat w zeszycie „System feudalny”).

  • INFORMATYKA
    • Przepisz z czytanej przez Ciebie lektury lub innej książki 15 zdań do edytora tekstu (Libra Office Writer lub Microsoft Word) pamiętając o zasadach edycji tekstu.
    • Wymagania:
      • czcionka: Times New Roman, 12
      • tytuł: wyśrodkowany, pogrubiony
      • tekst wyjustowany 
      • nie pozostawiaj spójników takich jak: i, w, z – na końcu linii tekstu (ctr+shift+spacja)
    • Zadanie prześlij na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W przesłaniu przygotowanego przez Ciebie dokumentu mogą pomóc Ci rodzice.
    • Jeśli ktoś ma zaległe prace, to może również wykonać je w domu i przesłać je na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Ostatnią pracą, która była do oceny, to dialog wykonany jako prezentacja w (LibraOffice Impress lub Microsoft PowerPoint).  

  • PLASTYKA

    Praca dekoracyjna o tematyce wiosennej.

  • MUZYKA

    Przeczytaj jeszcze raz tekst o folklorze naszych sąsiadów (lekcja 22) i napisz w zeszycie krótką notatkę o muzyce ludowej wybranego narodu.

  • BIOLOGIA
    • Proszę rozplanować sobie tematy wg.uznania.

      Proszę przeczytać i zrobić krótką notatkę w zeszycie do poniższych punktów.-nowe tematy

      Wykonane zadanie można przesłać mi na adres mailowy,  na meesenger, pocztą elektroniczną poprzez dziennik . Na bieżąco będę sprawdzać postępy w pracy i podpowiem jeszcze co zrobić (w razie potrzeby). Po powrocie do szkoły omówimy tematy jeszcze razi i utrwalimy to czego się dowiedzieliście J . Wasza praca zostanie odpowiednio nagrodzona. POWODZENIA!

      Powtórz materiał Łodyga -budowa i rola

      Dokończ notatkę  odpowiedz na pytanie robiąc schemat lub tabelę:

      Jakim modyfikacjom uległa łodyga? Podaj przykład rośliny i przykład przekształcenia.

      ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

      Temat: Liść –budowa i rola.  (Proszę przesłać do 20 marca)

      Podpowiedź: Na punkty odpowiedz w formie schematu, tabeli, formie graficznej! Łatwiej zapamiętasz! Nie przepisuj podręcznika.

      1.Jaka jest rola liścia?

      2.Budowa zewnętrzna  liścia (rysunek i opis)

      3.Różnorodność liści i przykłady roślin u których występują

      1. a) pojedyncze (przykładowy rysunek)  b)   złożone (przykładowy rysunek)

      4.Przekształcenia liści czyli modyfikacje  i przykłady:                                                         

      a)liść pułapkowy  b)czepne  c)wabiące d )ciernie  e )spichrzowe  (podaj  po 2 przykłady rośliny u której występuje )

       

       

    • Temat: MCHY str. 115-120      (Proszę przesłać do 24 marca)        

      1.Środowisko życia mchów.

      2.Budowa mchu.

      Wklej lub narysuj mech i podpisz jego elementy oraz do czego służą

      3.Rozmnażanie mchów

      1. a) Dlaczego mech do rozmnażania potrzebuje wody?
      2. b) Do czego służy zarodnia ? c) Gdzie znajduje się u mchów zarodnia

      4.Znaczenie mchów a) dla ludzi  b) w  przyrodzie

© Szkoła Podstawowa im. Romana Jabłońskiego w Łękawicy
Free Joomla! templates by Engine Templates | Documentation