klasa 6

Kolejne materiały, lekcje i zadania będą umieszczane na szkolnej platformie do nauki zdalnej.

Aby zalogować się proszę wejść na stronę classroom.google.com.


  • JĘZYK POLSKI
    • Proszę o:

      • przeczytanie lektury  „Szatan z siódmej klasy” Kornela Makuszyńskiego oraz wykonanie planu wydarzeń do zeszytu lektur,
      • wypełnienie karty pracy dotyczącej lektury „Tajemniczy ogród”. (Jak został opisany ogród w poszczególnych rozdziałach: ogród uśpiony, ogród wiosną i latem, jesienny ogród).
        Karta pacy będzie sprawdzana na lekcji języka polskiego.

  • MATEMATYKA
    • Zadania tekstowe zeszyt ćwiczeń5, 6, 7, 8, 9,  10 str91, 92

      Podręcznik zad 2, 3

      Można również poćwiczyć na epodręczniku  podrecznik.pl Rozwiązywanie równań

    • Rozwiązanie zadań będzie sprawdzane po powrocie do szkoły.

      Materiały do przerobienia:

      Od  16. 03 2020 do 20. 03.2020 następna cześć materiału zostanie przekazana 23.03.2020 r.

    • Od 23.03.2020 r.-25.03.2020

      Matematyka

      Zadania tekstowe 4, 5, 6, 7, 12, 15 str. 205,207

      Rozwiązanie zadań 12, 15 przesłać na adres   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • JĘZYK ANGIELSKI

    Proszę o wykonanie następujących zadań:

    • podręcznik: str. 72 ćw.1, 2 ( Na podstawie tekstu wpisz do zeszytu zdania wyrażające prawdę- 5 zdań), ćw.3  (Przepisz do zeszytu tylko odpowiedzi)
    • Przepisz do zeszytu i dokończ zdania:

    - I will eat a sandwich  if I…………………………..

    - You will be tired tomorrow  if you……………………

    -She will past the test if she……………………………………

    -We will help you if you………………………………..

    - Our parents won’t be happy if we………………………

    - My dog will be hungry if I…………………………………………………….

    • podręcznik: str. 74, ćw.1 (przepisz do zeszytu)

    W razie problemu ze słownictwem przy wykonywaniu ćwiczeń zachęcam do korzystania ze słownika internetowego: diki.pl

  • GEOGRAFIA
  • INFORMATYKA
    • „Trafiony, zatopiony. Jak wyszukać podany element w zbiorze?”. Proszę dokończyć zadanie, które rozpoczęliśmy na ostatnich zajęciach. Pomoc w realizacji zadania: podręcznik lub karta pracy.

  • PLASTYKA 

    Praca dekoracyjna o tematyce wiosennej.

  • MUZYKA

    Przeczytaj jeszcze raz tekst o instrumentach dętych ( lekcja 22) i wyjaśnij w zeszycie terminy: ustnik, stroik, czara głosowa

  • HISTORIA
    • Na podstawie tekstu z podręcznika (str. 163 – 167) rozszyfruj nazwiska pasujące do objaśnień na załączonej karcie pracy. Zapisz temat w zeszycie „Kultura polskiego oświecenia”. Wklej pod nim wydrukowaną kartę lub wpisz rozszyfrowane nazwiska i objaśnienia.
    • karta pracy

  • BIOLOGIA

    Proszę rozplanować sobie tematy wg. uznania. Najlepiej 1 temat na 1 tydzień.

    Wykonane zadanie można przesłać mi na adres mailowy, na meeseneger, pocztą elektroniczną poprzez dziennik . Na bieżąco będę sprawdzać postępy w pracy i podpowiem jeszcze co zrobić (w razie potrzeby). Po powrocie do szkoły omówimy tematy jeszcze raz i utrwalimy to czego się dowiedzieliście. Wasza praca zostanie odpowiednio nagrodzona. POWODZENIA!

    Proszę przeczytać i zrobić krótką notatkę  w zeszycie ,z nowych tematów, do poniższych punktów.

    Podpowiedź: Na punkty odpowiedz w formie schematu, tabeli, formie graficznej! Łatwiej zapamiętasz! Nie przepisuj podręcznika.

    Temat: Gady-budowa, charakterystyka i przegląd.  Proszę przesłać do 20 marca

    1. Cechy charakterystyczne i wspólne gadów –wymień je:
      1. Co to znaczy ,że są zmiennocieplne?
      2. Jak się żywią i czym?
      3. środowisko życia
    2. Przystosowanie gadów w budowie zewnętrznej i wewnętrznej do życia na lądzie:
      1. (zrób schemat) GADY mają: ->oczy z powiekami
      2. Dlaczego gady nie muszą, w przeciwieństwie do płazów oddychać przez skórę ?
      3. Czym oddychają gady?
      4. .Sposób rozmnażania gadów:
      5. Gady to owodniowce? Wyjaśnij co to znaczy.
      6. Dlaczego gady mogą składać jaja na lądzie i nie potrzebują do tego wody?
      7. Sposoby rozmnażania się gadów –wymień i wyjaśnij 1 zdaniem
    3. PODZIAŁ gadów: (podaj przykłady przedstawicieli poniższych gadów, które żyją w Polsce, oprócz krokodyli )
      1. Węże
      2. Jaszczurki
      3. żółwie
      4. krokodyle PRZECZYTAJ W PODRĘCZNIKU O NICH!
    4. Czy gady mają pozytywne czy negatywne znacznie? Uzasadnij odp. Podając odpowiednie przykłady.
    5. Jak możemy chronić polskie gady? Podaj sposoby ochrony gadów.
  • Nowy temat : Ptaki-latające kręgowce. Str 119-130

1.Środowisko życia ptaków

2.Przystosowanie ptaków do lotu

3. Rodzaje i budowa piór

4.Sposoby oddychania ptaków

5.Rozmnażanie i rozwój ptaków

6.Budowa jaja ptaków

7.Czym różnią się gniazdowniki od zagniazdowników?

© Szkoła Podstawowa im. Romana Jabłońskiego w Łękawicy
Free Joomla! templates by Engine Templates | Documentation