klasa 7

Kolejne materiały, lekcje i zadania będą umieszczane na szkolnej platformie do nauki zdalnej.

Aby zalogować się proszę wejść na stronę classroom.google.com.

 

  • JĘZYK POLSKI

    Proszę o:

    • przesłanie zaległych prac z lektury „Quo Vadis” Henryka Sienkiewicza,
    • napisanie i przesłanie pracy: Miłość czasem przynosi szczęście, a czasem cierpienie i rozczarowanie. Napisz rozprawkę, w której rozważysz jak miłość  wpłynęła na postępowanie wybranych przez Ciebie bohaterów literackich. Odwołaj się do lektury „Quo Vadis” Henryka Sienkiewicza oraz innego tekstu literackiego. Twoja praca powinna liczyć co najmniej 200 słów. 

    Lektury , które możecie wykorzystać w tym wypracowaniu: „Zemsta” A. Fredro, „Balladyna”
     J. Słowacki, „Świtezianka” A. Mickiewicz.

    • przeczytanie lektury ”Dywizjon 303” – A. Fiedler oraz uzupełnienie karty pracy ( Podaj najważniejsze informacje o: Witoldzie Urbanowiczu, Kazimierzu Wunsche, Józefie Frantisk’u, Stefanie Karubinie, Długim Joe, Janie Zumbachu”.)

    Prace pisemne proszę przesłać do  20.03.2020r. (piątek). Karta pracy będzie sprawdzana w trakcie omawiania lektury. 

  • MATEMATYKA
    • Zad. 16,17, 18, 19 str, 200 podręcznik

      Zadania uzupełniające str 214 zad. 2, 9, 10, 11, 13

      Można również poćwiczyć na epodręczniku epodreczniki.pl Rozwiązywanie równań

      Rozwiązanie zadań będzie sprawdzane po powrocie do szkoły.

      Materiały do przerobienia:

      Od 16.03.2020 do 20.03.2020 następna cześć materiału zostanie przekazana 23.03.2020 r.

    • Od 23.03.2020 r.-25.03.2020 

      Zadanie 2, 8 str.212, 213

      Zadania 14 str.215

      Rozwiązanie zadań 8, 14  przesłać na adres   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • JĘZYK ANGIELSKI
    • Proszę o wykonanie następujących zadań:

      • zeszyt ćwiczeń - wykonać ćw.  z rozdz.4-6, które jeszcze nie były wykonane.
      • podręcznik: str. 82, ćw. 2,3,4 –przepisać do zeszytu
      • Przypomnienie z kl VI zasad tworzenia first conditional ( trybu warunkowego I), aby wykonać kolejne ćwiczenia:

      - If you leave now, you will catch the bus.

      - If my friends are late, they will not ( won’t) see the film. 

      Reguła : If + Present Simple, will + infinitive

                (  W zdaniu podrzędnym po spójniku if występuje czas teraźniejszy Present Simple, a w zdaniu nadrzędnym czas Future Simple- czyli will + bezokolicznik)

      • podręcznik: str. 85, ćw. 2,3 –przepisać do zeszytu
      • strona internetowa: perfect-english-grammar.com/first-conditional-exercise1 ( wykonać, aby sprawdzić umiejętności tworzenia First conditional

  • JĘZYK NIEMIECKI 
    • zeszyt ćwiczeń –  str.65,ćw.4;    str.70, ćw.1,2,3,4;     str. 72, ćw.3,4

  • GEOGRAFIA
  • FIZYKA
  • INFORMATYKA
  • PLASTYKA
    • Praca dekoracyjna o tematyce wiosennej.

  • MUZYKA

    Wypisz ze strony internetowej 5 ciekawostek o Stanisławie Moniuszce. Posłuchaj  kilkakrotnie na youtobe piosenki „ Prząśniczka”

  • HISTORIA 
    • Na podstawie tekstu z podręcznika (str. 148 – 151) wskaż poprawne odpowiedzi w teście – notatce, który otrzymałeś na ostatniej lekcji (nagłówek i temat w zeszycie „Kultura polska na przełomie XIX i XX wieku”).
  • BIOLOGIA

Temat: Zaburzenie funkcjonowania układu dokrewnego.

Jeszcze raz przeczytaj o budowie i roli układu hormonalnego.(gruczoł i hormon który ten gruczoł wytwarza)

Przeczytaj i napisz notatkę w zeszycie w formie tabeli lub schematu:

      • Skutki nadmiaru hormonów
        1. Hormon wzrostu –choroba którą powoduje nadmiar? Czym się objawia .
        2. Hormony tarczycy-choroba którą powoduje nadmiar ? Czym się objawia?
        3. Nadczynność tarczycy * Wole (choroba Gravesa Bassedowa)
        4. Hormon trzustki-insulina .Czym się objawia nadmiar ?
      • Skutki niedoboru hormonów
        1. hormonu wzrostu- choroba i objawy
        2. Hormon tarczycy-choroba i objawy
      • Jak organizm gromadzi cukier w wątrobie na „później”? –schemat.
      • Co to znaczy, że hormony w naszym organizmie działają antagonistycznie? Uzasadnij odpowiedź.

 

TEMAT: Budowa i rola układu nerwowego  .

Przeczytaj i zrób bardzo krótką notatkę Nie przepisuj podręcznika. Stosuj tabele, wykresy,

schematy

      1. Porównanie działania układu nerwowego i układu dokrewnego- który jak działa?
      2. Funkcje układu nerwowego- wymień .
      3. Budowa komórki nerwowej – narysuj ją lub wklej ale samodzielnie opisz elementy
      4. Jaki jest kierunek i sposób przekazywania impulsów nerwowych? Schemat .

Skorzystaj z podręcznika  oraz ze strony https://epodreczniki.pl/a/uklad-nerwowy/D7nf5jx0A

 

TEMAT: Obwodowy ,autonomiczny i  ośrodkowy układ nerwowy.

 

Przeczytaj i postaraj się odpowiedzieć na pytania:

      1. Elementy ośrodkowego układu nerwowego: Mózg, móżdżek, rdzeń kręgowy.
        1. Budowa mózgu (narysuj i opisz :ile półkul, z czego się składa, którą część ciała kontroluje)
        2. Budowa mózgu-płaty (Ile ich jest? Nazwy płatów i jakie ośrodki w nich się znajdują, za co odpowiadają? )
        3. Móżdżek (Jaka jest jego rola?, Za co odpowiada?)
        4. Rdzeń kręgowy (Czym różni się od mózgu? Co przypomina Ci jego kształt? Za co odpowiada?
      2. OBWODOWY układ nerwowy :
        1. Tworzą nerwy rdzeniowe -ile par? -jaka jest ich rola?
        2. Tworzą nerwy obwodowe- ile par? -za co odpowiadają?
      3. Autonomiczny układ nerwowy- Tworzą układ współczulny i przywspółczulny
        1. Co to znaczy ,że te układy działają naprzemiennie np. jak gaz i hamulec?
        2. Kiedy układ współczulny jest bardziej aktywny i za co odpowiada?
        3. Kiedy układ przywspółczulny jest aktywniejszy?
        4. Przykłady działania tych układów? Podać.
      4. Układ somatyczny czym różni się od układu autonomicznego?
        1. ROLA tego układu.

 

Możesz narysować, wkleić schemat czy rysunek danego elementu, ale sam opisuj te prace. Skorzystaj z podręcznika  oraz ze strony

https://epodreczniki.pl/a/uklad-nerwowy/D7nf5jx0A

 

  • Chemia

/Pierwsze zadanie:

Przeczytaj jeszcze raz temat str 130-136 podręcznik i rozwiąż zadania:

zad 1 str. 136 np. 3 N-trzy atomy azotu

zad 2 str,126  np. 4 Cl2- cztery cząsteczki chloru zbudowane z 8 atomów chloru

Zad 3str. 126

Wyślij mi rozwiązanie na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub poprzez aplikacje Messenger.

 

Zadanie 2

Przeczytaj jeszcze raz temat str 130-136 podręcznik i rozwiąż zadania:

Zad 4 , 5, 6 , str. 136

Wyśłij mi rozwiązanie na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub poprzez aplikacje Messenger

 

Zadanie 3

Przeczytaj jeszcze raz temat str 130-136 podręcznik i rozwiąż zadania:

Zad 4 , 5, 6 , str. 136

Wyśłij mi rozwiązanie na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub poprzez aplikacje messenger

© Szkoła Podstawowa im. Romana Jabłońskiego w Łękawicy
Free Joomla! templates by Engine Templates | Documentation